Social media

Je wilt zijn waar je klanten zich bevinden. En dat is bijvoorbeeld op social media. Maar, je hebt gewoon geen tijd… No worries. Wij zetten je socials strak, plannen al je content vooruit en zorgen dat jij je doelen kunt bereiken!

Voordelen van een social strategie

  • Doelstellingen (KPI’s): Je weet waar je het voor doet en wanneer je succesvol bent. 
  • Efficiëntie: doordat het plan uitgedacht is, kun je efficiënt te werk gaan. Geen onnodige zoektocht naar de juiste content of kanalen.  
  • Herkenbaar: doordat je de strategie volgt ben jij als merk herkenbaar. 

Onderdelen van je social strategie

1. Doelstellingen 

We beginnen met het opstellen van de doelstellingen. Wanneer zijn we succesvol? Voorbeelden zijn: merkbekendheid, betrokkenheid, leadgeneratie, groei van de fanbase. 

2. Voor wie?  

Welk publiek wil jij via social media bereiken? Dit bepaalt voor een groot gedeelte het type content, tone of voice en welke kanalen je wilt gebruiken.  

3. Wat is je verhaal?  

Wat wil jij eigenlijk vertellen via social media? En…. wat wil jouw publiek horen?  

4. Kanalen en vorm 

Jouw social content plaats je vervolgens enkel op de platformen waar jouw publiek zich bevindt. En uiteraard moet de vorm aangepast worden aan het medium. We bepalen samen de schrijfwijzer, do’s and don’ts voor je merk, hashtag onderzoek, de beste tijdstippen van posten, bedenken de juiste formats en visuele identiteit.

Uitvoering!  

 

 

Zodra we de strategie helder hebben is het tijd voor de uitvoering. Let’s do this! 

 

 

  • We maken een strakke contentplanning 
  • Produceren content in elke gewenste vorm.  
  • Publiceren van content op het juiste moment op het juiste kanaal. En mét de juiste hashtags #duh 
  • Luisteren en reageren op de posts, zodat je echt in verbinding komt met je fans

Social media doe je er niet “even bij”. We helpen je op weg of regelen het állemaal voor je.