Contentklus Quick Scan
Welk laaghangend fruit valt er nog te plukken? Vraag de Contentklus Quick Scan aan en ontvang een overzicht van je quick wins. Iedereen heeft het nu eenmaal druk, dus hoe fijn als je de verbeterpunten op een presenteerblaadje krijgt? Zo maar, click & play!
Wat is de Contentklus Quick Scan?
Blijere klanten, betere resultaten, efficiënter werken. Met onze Quick Scan krijg je een beeld van het verbeterpotentieel voor jouw organisatie. We zijn geen betweters die jou wel eens even zullen vertellen hoe het moet, maar gewoon behulpzame types die vanuit onze ervaring willen helpen om het beste uit jouw bedrijf te halen.
Wij gaan aan de slag met als doel een globale evaluatie te maken, waarbij de belangrijkste kansen, knelpunten en verbetermogelijkheden worden benoemd.
Waarom een Quick Scan aanvragen?
Vaak weet je zelf wel dat er nog wat te verbeteren valt. Maar wat precies en hoe pak je dat aan? Met de Contentklus Quick Scan krijg je een objectieve evaluatie met bruikbare tips die je direct kunt doorvoeren.
De voordelen van een Quick Scan
Organisaties waar wij de Quickscan voor verzorgen krijgen:
- Een objectieve terugkoppeling van jouw bedrijf, zie het als een second opinion
- Een lijst van Quick Wins die direct leiden tot resultaat
- Kennismaking met Contenklus en een voorproefje van onze samenwerking
Onderdelen van de Quickscan
De Quick Scan is altijd maatwerk en verschilt dus per organisatie. Elke Quick Scan heeft als doel om de organisatie te voorzien van waardevolle informatie. Globaal doorlopen we de volgende stappen:
Interne analyse
We nemen de website onder de loep, bekijken de social kanalen en interviewen de opdrachtgever en/of medewerkers. Hierdoor leren we de organisatie snel goed kennen en onderzoeken we waar pijnpunten liggen.
Externe analyse
We bekijken de belangrijkste concurrenten en omgevingsfactoren. Wat doen zij anders? Kunnen we ervan leren? En welke ontwikkelingen spelen er in de markt waarop de organisatie kan inspelen?
Plan van aanpak
Op basis van de bevindingen in de eerste 2 stappen stellen we een plan van aanpak op. Denk hierbij aan:
- Welke stappen ondernomen moeten worden om laaghangend fruit te plukken
- Planning voor te behalen resultaten
- Opstellen van KPI’s om succes te kunnen meten.