
De wereld om ons heen is continu in beweging en alles verandert. Altijd. En jij waarschijnlijk ook. Soms sluit de merkidentiteit, die je bij de start van je bedrijf had, niet meer helemaal aan bij de identiteit van je bedrijf nu. Met een goede (her)positionering laten we de toegevoegde waarde van jouw bedrijf ten opzichte van je concurrentie zien. Waarom klanten juist bij jou moeten zijn!
De wereld om ons heen is continu in beweging en alles verandert. Altijd. En jij waarschijnlijk ook.
Soms sluit de merkidentiteit, die je bij de start van je bedrijf had, niet meer helemaal aan bij de identiteit van je bedrijf nu.
Met een goede (her)positionering laten we de toegevoegde waarde van jouw bedrijf ten opzichte van je concurrentie zien. Waarom klanten juist bij jou moeten zijn!
Kan jouw bedrijf wel een facelift gebruiken?
Het is goed om stil te staan bij de veranderende wereld en de plek die jouw bedrijf inneemt. Wie ben je, waar sta je voor? Wat is de huidige situatie en waar wil je naartoe?
Een heldere positionering geeft de richting aan binnen je organisatie. Alle neuzen dezelfde kant op, dat werkt sneller en efficiënter. Je maakt makkelijker keuzes, want je weet eerder te bepalen welke samenwerkingen je aan kunt gaan: wat past wel of juist niet bij je. De uitdaging zit ‘m in het volhouden. Het branden en positioneren van een merk is een continu proces.
Geef je bedrijf een facelift in 4 stappen:

We brengen het merk / bedrijf in kaart
Dit is bij ons altijd maatwerk. We willen heel veel van jouw bedrijf weten, om tot de merkidentiteit te komen. Hét startpunt voor branding en communicatie.
- Fundament: wat maakt jouw bedrijf uniek?
- Merkwaarden: wat zijn de kernwaarden?
- Merkideaal: waarom “WHY” bestaat je bedrijf?
- Merkbelofte: wat is de missie? En wat mogen klanten van je verwachten?
- Doelgroepen: wie zijn je klanten en wat zijn hun behoeften en wensen?

Wat vinden klanten?
We weten nu hoe jij jouw bedrijf ziet. Maar zien klanten jou ook zo? We tekenen de verschillende klantreizen (customer journeys) uit en werken voor elk punt waarop ze met jouw merk in aanraking komen de juiste strategie uit. We nemen deze uitgestippelde klantreis als uitgangspunt om in elke fase relevant te zijn.

Positionerings voorstel
Als we eenmaal weten wat de identiteit van je bedrijf is (of moet worden) gaan we aan de slag met de positionering: hoe zorgen we ervoor dat mensen kiezen voor jouw bedrijf? Welke producten gaan we promoten en waarom?
Omdat we uit stap 1 en 2 weten wat jouw unieke eigenschappen zijn en wat de relevantie is voor de doelgroep, weten we ook welke aspecten we moeten benadrukken om jouw merk sterk neer te zetten. De kracht van jouw merk schuilt in de consistentie waarmee je het merkverhaal vertelt. Iedere uiting van het merk, hoe klein en onbeduidend ook bouwt mee aan je merk.

Tot in de puntjes verzorgd
Met de juiste middelen en content vertalen wij de merkbelofte en positionering door in alle merkdragende elementen binnen de marketingmix. We nemen het merk als totaalbeleving. Van huisstijl tot tone of voice tot ….. Tot in de puntjes verzorgd!
Kickstart jouw contentmarketing!
Heb jij behoefte aan een kickstart in de vorm van een (korte) campagne? Of wil jij hulp bij het bepalen van je always on strategie? Wij vertalen jouw branding en marketingdoelstellingen naar een uitvoerbaar plan: zowel met korte termijn planning en oplossingen als een lange termijn stip op de horizon.