Buro Nabij

Het begint met ... een sterke bedrijfsnaam

Buro Nabij is een kersvers bedrijf, wat zich richt op jeugdhulpverlening. Het bedrijf is weliswaar nieuw, maar bouwt op de jarenlange ervaring van de eigenaresse. De stap naar ondernemerschap was gezet, nu nog de juiste naam en beeldtaal om ermee naar buiten te treden. En dáár was Contentklus om hierbij te helpen! 

Waarom is een bedrijfsnaam zo belangrijk?

Een goede bedrijfsnaam is herkenbaar en zorgt ervoor dat (potentiële) klanten je bedrijf ook de tweede keer nog weten te vinden. De naam moet passen bij de ondernemer, de organisatie én bij de doelgroep die je probeert te bereiken. 

Tijdens een  brainstormsessie zijn we samen met de klant aan de slag gegaan. We maken de kernactiviteiten overzichtelijk, bepalen de kernwaarden en doelgroep. Dit namen we als uitgangspunt en gingen los met ideeën. 

In de tweede ronde selecteerden we onze favorieten. Deze gingen mee naar huis, om even te “bezinken”. Na een paar dagen werd de knoop doorgehakt: Buro Nabij was geboren! 

 

Waarom is een bedrijfsnaam zo belangrijk?

Een goede bedrijfsnaam is herkenbaar en zorgt ervoor dat (potentiële) klanten je bedrijf ook de tweede keer nog weten te vinden. De naam moet passen bij de ondernemer, de organisatie én bij de doelgroep die je probeert te bereiken. 

Tijdens een  brainstormsessie zijn we samen met de klant aan de slag gegaan. We maken de kernactiviteiten overzichtelijk, bepalen de kernwaarden en doelgroep. Dit namen we als uitgangspunt en gingen los met ideeën. 

In de tweede ronde selecteerden we onze favorieten. Deze gingen mee naar huis, om even te “bezinken”. Na een paar dagen werd de knoop doorgehakt: Buro Nabij was geboren! 

 
Visitekaartjes Buro Nabij
Huisstijl Buro Nabij

Logo ontwikkeling

De visuele communicatie begint met een sterk logo. Dit is wat mensen zien én waar ze je aan kunnen herkennen. Buro Nabij kreeg een new face

Kleurgebruik vriendelijk, zacht en toegankelijk, maar tegelijk krachtig. Het logo heeft de vorm van een oog, omdat zich Buro Nabij kenmerkt door oog voor detail en letterlijk ziet wat er speelt bij de doelgroep. Buro Nabij heeft ervaring op 4 specifieke gebieden en dat maakt het bedrijf bijzonder. Op die manier heeft ze 360 graden vakkennis: Kijk op jeugd.  Dit zie je terug in de vlakverdeling in het midden. 

Brandsheet

Consistentie is belangrijk in het bouwen van welk merk dan ook. Daarom worden merkelementen en kleuren vastgelegd in een brandsheet. Hiermee heeft Buro Nabij een handleiding voor alle toekomstige uitingen.

Brandsheet

Wil je meer van onze contentklussen zien?

Check dan ons klusportfolio! Enne… als je zelf een contentklus hebt waar je niet aan toe komt of je wilt jouw content helemaal uit handen geven?  Neem dan contact op met ons!