
Tone of Voice
Oh yes, dit is weer zo’n project waar we mega trots op zijn! Voicebooking, hét online stemmenbureau van Nederland, heeft een volledige rebranding ondergaan. Als onderdeel daarvan mochten wij de Tone of Voice maken, in samenwerking met het team van Voicebooking. Het resulteerde in een helder document wat overzicht biedt van de brand voice van Voicebooking.
Waarom is een tone of voice document belangrijk?
Een heldere omschrijving van de Tone of Voice van een bedrijf is een belangrijk onderdeel van je branding. Branding is namelijk véél meer dan alleen een logo en lettertype. Branding is de optelsom van duizenden kleine gebaren. Door een heldere tone of voice te formuleren weet iedereen waar hij over praat. En vooral hóe hij zou moeten praten. De manier waarop je praat is namelijk echt belangrijk. Het laat zien wie je bent als merk.

Alles komt samen in het merk
De merkidentiteit laat zien waar Voicebooking voor staat. De Tone of Voice moet aansluiten bij de gekozen merkidentiteit. De merkwaarden komen tot leven in communicatie.
Door de juiste brandvoice te gebruiken, is Voicebooking in staat de doelgroep aan te spreken, zodat die zich verbonden voelt met het merk.
Hoe klinken jouw merkwaarden?
We namen de merkwaarden als uitgangspunt om de Tone of Voice uit te werken en gaven daarbij veel schrijfvoorbeelden. Hierdoor is het een zeer bruikbaar en helder document, waarmee Voicebooking in staat is om intern en extern, door eigen medewerkers én externen dezelfde taal te laten spreken.


Alles komt samen in het merk
De merkidentiteit laat zien waar Voicebooking voor staat. De Tone of Voice moet aansluiten bij de gekozen merkidentiteit. De merkwaarden komen tot leven in communicatie.
Door de juiste brandvoice te gebruiken, is Voicebooking in staat de doelgroep aan te spreken, zodat die zich verbonden voelt met het merk.
Hoe klinken jouw merkwaarden?
We namen de merkwaarden als uitgangspunt om de Tone of Voice uit te werken en gaven daarbij veel schrijfvoorbeelden. Hierdoor is het een zeer bruikbaar en helder document, waarmee Voicebooking in staat is om intern en extern, door eigen medewerkers én externen dezelfde taal te laten spreken.
