Inspiratie magazine
Whoehoe! Dít is pas echt leuk om te delen: het eerste inspiratiemagazine van Meyco Baby “&CO” is er! En wat zijn we trots op het resultaat. Het is één van de leukste klussen om aan te werken, omdat het resultaat zo lekker tastbaar is zodra de dozen van de drukker binnenkomen :-). Er gaat wel heel wat aan vooraf…
Bladformule voor een eenduidig beeld
Meyco Baby werkt aan het opbouwen van het merk. Waar het voorheen een label was, gericht op B2B-markt, maakt het bedrijf een switch naar B2C. Met dit inspiratiemagazine wil Meyco Baby het merk bij consumenten laden als een organisatie met oog voor de behoeften van de klant.
Het magazine is een belangrijk instrument om deze ambitie te ondersteunen en een onderscheidende positie te verwerven ten opzichte van de concurrent. Met de bladformule die Contentklus voor Meyco Baby heeft geschreven, heeft Meyco Baby een concept in handen wat consistentie voor volgende edities bewaakt.
Concept en inhoud
Contentklus heeft, samen met het team van Meyco Baby, het concept en de inhoud uitgewerkt. Het blad oogt low branded, zodat het voor de lezer niet commercieel aanvoelt. Alle merkwaarden van Meyco Baby zijn in de content verwerkt. Deze expertise en relevantie wordt uitgedragen door interviews en vrije artikelen – dit om zendergerichte boodschappen te voorkomen.
Lifestyle reportages
De ‘backbone’ van het magazine wordt gevormd door lifestyle reportages (“Thuis bij…”), die zijn gefotografeerd in de stijl van de persona’s van Meyco Baby die fungeren als ijkpersoon van de doelgroep.
Contentklus heeft twee shootdagen georganiseerd en begeleid. Daarnaast hebben we gezorgd dat het concept is door vertaald naar een strakke shotlist en planning.
Bladformule voor een eenduidig beeld
Meyco Baby werkt aan het opbouwen van het merk. Waar het voorheen een label was, gericht op B2B-markt, maakt het bedrijf een switch naar B2C. Met dit inspiratiemagazine wil Meyco Baby het merk bij consumenten laden als een organisatie met oog voor de behoeften van de klant.
Het magazine is een belangrijk instrument om deze ambitie te ondersteunen en een onderscheidende positie te verwerven ten opzichte van de concurrent. Met de bladformule die Contentklus voor Meyco Baby heeft geschreven, heeft Meyco Baby een concept in handen wat consistentie voor volgende edities bewaakt.
Concept en inhoud
Contentklus heeft, samen met het team van Meyco Baby, het concept en de inhoud uitgewerkt. Het blad oogt low branded, zodat het voor de lezer niet commercieel aanvoelt. Alle merkwaarden van Meyco Baby zijn in de content verwerkt. Deze expertise en relevantie wordt uitgedragen door interviews en vrije artikelen – dit om zendergerichte boodschappen te voorkomen.
Lifestyle reportages
De ‘backbone’ van het magazine wordt gevormd door lifestyle reportages (“Thuis bij…”), die zijn gefotografeerd in de stijl van de persona’s van Meyco Baby die fungeren als ijkpersoon van de doelgroep.
Contentklus heeft twee shootdagen georganiseerd en begeleid. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat het concept is door vertaald naar een strakke shotlist en planning.
De kracht van contentverdeling
Het magazine bevat 40 pagina’s, maar de content die gemaakt is voor het magazine is nog op zoveel andere plaatsen uit te dragen. We maakten een contentverdeling waarin per artikel of item een plan klaar ligt om dit door te vertalen naar alle andere marketingkanalen. Van landingspagina’s, behind scenes foto’s, making-of video tot social media posts, stories en e-mailflows.