Logo meyco home

Het neerzetten van een sterke merkidentiteit

Meyco Baby en Meyco Home neerzetten als twee aparte merken met een sterke, herkenbare persoonlijkheid. Dát was de opdracht die Meyco (toen nog) neerlegde bij Contentklus. We werkten aan het concept, inhoud én vorm om de twee brands een eigen gezicht te geven, waarmee ze zich kunnen onderscheiden van de concurrentie.

Waarom is een duidelijk merkverhaal zo belangrijk?

Alles wat je als bedrijf doet, laat zien wie je bent. Dit geldt zowel offline als online, in het gedrag en gesprekken van en met medewerkers, beurzen en evenementen, promoties, social media posts, services en nog veel meer…

Alles komt samen in het merk. De merkidentiteit verwoordt waar je voor staat. De doelgroep kan zich met het merk identificeren en zich verbinden. Het beschrijft wie je bent, wat je drijft en wat je betekent voor anderen.

  • Eén visie, één gezicht, één stem
  • Eén boodschap die je in alles kunt uitdragen, zodat je beter in- en extern communiceert

We schreven een merkidentiteit document, waarin wordt beschreven wie Meyco Baby en Meyco Home zijn, merkwaarden werden vastgelegd en uitgewerkt en er is beschreven wat hen onderscheidt van concurrenten. 

De persona’s die we ontwikkelden aan de hand van het Contentklus Kwadrant geven handvatten voor de communicatie met de doelgroep. 

Praktische handleiding voor iedereen die met en voor het merk werkt

Het handzame document is voorzien van een duidelijke tone of image en dient als tastbare handleiding voor iedereen die met en voor de merken werkt. 

Merkidentiteit Meyco Baby
Merkidentiteit Meyco Baby

Waarom is een duidelijk merkverhaal zo belangrijk?

Alles wat je als bedrijf doet, laat zien wie je bent. Dit geldt zowel offline als online, in het gedrag en gesprekken van en met medewerkers, beurzen en evenementen, promoties, social media posts, services en nog veel meer…

Alles komt samen in het merk. De merkidentiteit verwoordt waar je voor staat. De doelgroep kan zich met het merk identificeren en zich verbinden. Het beschrijft wie je bent, wat je drijft en wat je betekent voor anderen.

  • Eén visie, één gezicht, één stem
  • Eén boodschap die je in alles kunt uitdragen, zodat je beter in- en extern communiceert

We schreven een merkidentiteit document, waarin wordt beschreven wie Meyco Baby en Meyco Home zijn, merkwaarden werden vastgelegd en uitgewerkt en er is beschreven wat hen onderscheidt van concurrenten. 

De persona’s die we ontwikkelden aan de hand van het Contentklus Kwadrant geven handvatten voor de communicatie met de doelgroep. 

Praktische handleiding voor iedereen die met en voor het merk werkt

Het handzame document is voorzien van een duidelijke tone of image en dient als tastbare handleiding voor iedereen die met en voor de merken werkt. 

Huisstijl Meyco Baby

Tone of voice

Een tone of voice noemen we ook wel een brand voice. Samen met de visuele kenmerken van het merk, brengt de tone of voice de merkidentiteit tot leven. Het gaat niet om wat je doet of biedt of kunt, maar om wie je bent. Tone of voice is een van de meest krachtige en flexibele instrumenten om uitdrukking te geven aan de persoonlijkheid van je merk.

Logo ontwikkeling

De visuele communicatie begint met een sterk logo. Dit is wat mensen zien én waar ze je aan kunnen herkennen. Het logo van Meyco Baby kreeg een facelift voor een actuele uitstraling. Het is een subtiele aanpassing, waardoor het merk zichzelf blijft en herkenbaarheid behoudt, maar het is meer van nu.
Het logo van Meyco Home staat bewust dicht bij dat van Meyco Baby. Hierdoor zijn beide merken duidelijk verwant aan elkaar.

Logo Meyco Baby en Meyco Home