
Bijzonder product, bijzondere aanpak
Wie op zoek is naar een bijzonder cadeau, zou zomaar eens bij Huggy Buddha terecht kunnen komen. De knuffelbare Buddha is bedacht door eigenaresse Sandra toen ze voor het eerst oma werd. Deze knuffel is speciaal ontwikkeld en met de hand gemaakt, om iemand te laten weten dat hij of zij bijzonder voor je is. Dat vraagt om een speciale marketingaanpak en daarvoor kwamen ze natuurlijk bij…. Contentklus! 🙂

Het marketing team wat je zelf (nog) niet in huis hebt
Bij onze eerste kennismaking was er al een flinke basis vanuit het verleden om op door te pakken. Maar hoe zet je zo’n bijzondere knuffel nu in de markt? Contentklus staat Huggy Buddha bij in het totale marketingtraject. Van advies tot het bedenken van campagnes, productverpakkingen, fotografie en website. Wij sparren mee en bedenken welke stappen we met elkaar kunnen zetten.
Paid social campagne
De eerste stap was om de oude voorraad uit te verkopen. We bedachten een social media campagne, opgebouwd volgens TOUCH, TELL, SELL strategie en monitorden en rapporteerden de (sales) resultaten.
Studiofotografie mét drie generaties ♥
Speciaal voor deze uitverkoop campagne schoten wij prachtige campagnebeelden met drie generaties. Bij deze contentproductie hielden we direct rekening met multi-inzetbaarheid van de materialen. Want we gebruiken de beelden niet alleen in de campagne, maar ook in organische content en op de website. Zo maak je efficiënt gebruik van de tijd en middelen!


Social heartbeat
Het merk Huggy Buddha krijgt vorm en we willen dan ook dat het merk steeds toegankelijker en sympathieker wordt. Daarom ontwikkelden we een social media strategie, bedachten we formats/thema’s die we twee keer in de week uitdragen op social media. Zo weten we zeker dat élke post bijdraagt aan het versterken van de merkidentiteit van Huggy Buddha.
Update & upgrade website
De website van Huggy Buddha kon wel een opfrisbeurt gebruiken. Wij waren nauw betrokken bij het ontwerp en adviseerden op basis van keyword onderzoek welke pagina’s nodig zijn om beter te scoren in Google. We schreven teksten voor nieuwe landingspagina’s en zorgden voor beeldcreatie voor een authentiek merkbeeld.
What’s next?
De Huggy Buddha Original wordt binnenkort opnieuw gelanceerd. De nieuwe Huggy Buddha wordt nóg liever, vriendelijker en vooral milieuvriendelijker in productie. En dat past volledig binnen de filosofie van het merk, want met name voor de toekomstige generaties is het belangrijk om zuinig te zijn op de wereld. Wij kunnen haast niet wachten om de nieuwe Huggy Buddha aan íedereen te laten zien! Nog héél even geduld….