Hans Anders

Heb jij het al gezien? Hansanders.nl is vernieuwd!

Hans Anders heeft een nieuwe website! En wát voor één! We zijn mega trots om dit met jullie te delen, want wij waren onderdeel van het multidisciplinaire team van Hans Anders (nexeye) dat zich bezighoudt met de volledig nieuwe website van Hans Anders. Met deze nieuwe site wordt de customer journey over alle kanalen flink verbeterd (zowel offline als online).

Goed gevonden worden

In de sterk concurrerende optiekmarkt was één van de doelstellingen om de vindbaarheid van Hansanders.nl te optimaliseren. Daarom hebben we intensief samengewerkt met de SEO-specialisten van Hans Anders bij de indeling van pagina’s, bepalen van de juiste URL’s, creatie van (nieuwe) pagina’s op de juiste zoektermen.

Content optimalisatie

Op de oude website was al veel content aanwezig. We hebben deze content in kaart gebracht en aan de hand van een uitgebreid zoekwoordonderzoek bekeken waar de grootste kansen lagen voor optimalisatie. Op basis van een prioriteitenlijst zijn er 50 extra (advies) contentpagina’s gecreëerd. Daarbij is gebruik gemaakt van de kennis die binnen de Hans Anders organisatie aanwezig is en deze doorvertaald naar inhoudelijke pagina’s op de website. 

Website Hans Anders

Aantrekkelijke pagina’s

We konden Hans Anders optimaal van dienst zijn, doordat we de inhoudelijke pagina’s konden voorzien van de juiste beeldtaal en indeling. De website is eenvoudig te navigeren en staat boordevol inspirerende content voor de bezoeker.

Salesforce

Uiteindelijk moesten alle ruim 250 pagina’s in het CMS van Sales Force Commerce Cloud worden opgebouwd. Hiervoor hebben we twee studenten betrokken bij het project en hen begeleid bij het uploaden van alle content in het systeem.

Hoofdkantoor Hans Anders

Multi-brand replatforming

De lancering van hansanders.nl is de start van een multi-brand replatforming van alle sublabels van nexeye en levert een bijdrage aan de ambitie van nexeye om de beste omnichannel retailer in de Europese optiekmarkt te worden. Na hansanders.nl volgt hansanders.be in twee talen én daarna eyes + more in 6 talen. We vinden het fantastisch dat we ook aan deze projecten mogen bijdragen.  

Klantcase Hans Anders - Michelle Nederveen

Michelle Nederveen

Group head of product, UX & innovation, Nexeye
"Contentklus kwam precies op het goede moment voor ons! We hadden een groot project te bewerkstelligen en content was daar een groot aandeel in. We vonden in Contentklus een partij die ons op dat gebied helemaal ontzorgd heeft. Renée en Ilse schakelen snel, zijn enorm flexibel en wisten heel zelfstandig het project op te pakken. Door hun pragmatische aanpak konden wij ons focussen op andere zaken, omdat we wisten dat het programma en de website in goede handen waren. We kijken terug op een geslaagd project en zouden Contentklus dan ook van harte aanbevelen!"

Marcel van Etten

Senior SEO specialist, Nexeye
"‘Hoe gaan wij dit doen als Renée straks weg is?’.. Inmiddels liggen er gelukkig goede plannen voor, maar dit was een veelgehoorde ‘quote’ binnen Hans Anders. Renée van Contentklus was binnen no time onderdeel van diverse teams alsof het nooit anders is geweest. Ze heeft het replatforming content project echt getrokken en veel meer gedaan dan alleen een ‘content klus’. Ze was een spin in het web rondom alles wat content ook maar enigszins raakte; planning, salesforce tickets, URL structuur, zoekwoordanalyses, SEO, testing, etc. Alles wat invloed had op content en andersom wist zij met enorm veel toewijding en succes op te pakken. En dat oppakken deed ze van begin tot eind en met zo een snelheid dat men zich regelmatig afvroeg of Renée ook ooit ontspanning nodig had. Maar dit is voor haar ontspanning… haar passie, en dat is dus duidelijk terug te zien. We hebben veel aan Renée te danken en hopen ook in de toekomst nog regelmatig met haar samen te mogen werken."