Fire Safety Centrum

Extended marketing team

De filosofie van Fire Safety Centrum is, naast zorgen voor een héle goede brandveiligheid in gebouwen, dat de (mentale) gezondheid van de medewerkers op één staat. In het hele bedrijf is de positieve vibe merkbaar. En daarom is het ook zo leuk dat wij als ‘extended marketing team’ met dit mooie bedrijf aan de slag mogen. 

We startten bij de basis: de merkidentiteit. En nu pakken we door om deze identiteit tot leven te brengen in woord en beeld. 

Fire Safety Centrum

Fire Safety Centrum: een sterk merk

De merkidentiteit vormt de basis voor alles wat Fire Safety Centrum doet. Het geeft focus, houvast en sturing die nodig is om aan hun missie te werken. Het helpt om beslissingen te nemen die passen bij het merk en om te werken vanuit hun eigen kracht. 

Merkidentiteit bouwen van binnenuit 

Omdat een merk bouwen alleen iets is wat je met het héle bedrijf kan doen, hebben we met het team ‘om tafel’ gezeten en kreeg iedereen de mogelijkheid om hun interpretatie te geven. 

Medewerkers zorgen namelijk voor het grootste gedeelte van de merkbeleving van Fire Safety Centrum: zíj staan dagelijks in contact met de klanten en zijn daarom een onmisbare schakel in de marketingmix. Gelukkig heeft het team een open karakter en werd het een inspirerende, interactieve sessie. 

Fire Safety Centrum: een sterk merk

De merkidentiteit vormt de basis voor alles wat Fire Safety Centrum doet. Het geeft focus, houvast en sturing die nodig is om aan hun missie te werken. Het helpt om beslissingen te nemen die passen bij het merk en om te werken vanuit hun eigen kracht. 

Fire Safety Centrum

Merkidentiteit bouwen van binnenuit 

Omdat een merk bouwen alleen iets is wat je met het héle bedrijf kan doen, hebben we met het team ‘om tafel’ gezeten en kreeg iedereen de mogelijkheid om hun interpretatie te geven. 

Medewerkers zorgen namelijk voor het grootste gedeelte van de merkbeleving van Fire Safety Centrum: zíj staan dagelijks in contact met de klanten en zijn daarom een onmisbare schakel in de marketingmix. Gelukkig heeft het team een open karakter en werd het een inspirerende, interactieve sessie. 

Doorvertaling merkconcept

Hoe brengen we het merk Fire Safety Centrum verder tot leven? Door het gebruik van beeld- en taal. Een consistente lijn in alles wat je zegt, doet en laat zien zorgt voor een sterk en herkenbaar merkbeeld. 

Fotografie

Alle collega’s gingen op de foto, zodat we het team kunnen introduceren op de website en via een serie LinkedIn posts (volg jij ze al? @Fire Safety Centrum). 

Update & upgrade website

Op basis van keyword onderzoek bepaalden we de belangrijkste set zoekwoorden om op te gaan ranken. We schreven teksten voor nieuwe landingspagina’s en maakten grafisch ontwerp voor het updaten en upgraden van de totale look and feel van de website. 

Zichtbaarheid op LinkedIn 

We maakten een contentkalender waarbij we volgens formatstrategie gaan werken aan de zichtbaarheid van Fire Safety Centrum. Vanaf nu komt er wekelijks een bericht voorbij op LinkedIn waardoor het merkbeeld steeds verder vorm krijgt en zichtbaar wordt. Dat gaat als een lopend vuurtje….