Hahaha!
Scoren met het 3H-model
Weet je niet goed hoe je je content op een structurele en slimme manier bij jouw doelgroep kunt krijgen? No worries, wij hebben het ultieme recept voor je: het 3H-model.
Simpel, effectief, en ja, ook nog eens leuk! Het 3-H-model is een methode om de zichtbaarheid van je merk te vergroten, betrokkenheid te stimuleren en uiteindelijk je conversie te verhogen. Dit model verdeelt je content in drie essentiele categorieën: hero, hub en hygiene. Elke categorie heeft eigen doelstellingen.
Weten hoe het werkt? Wij leggen het kort aan je uit:
Hygiene (help) content
Dit is de basis van je contentstrategie. De content die je hier toont is gericht op het beantwoorden van veelvoorkomende vragen van je doelgroep. Eigenlijk alles waar iemand op zoekt in zoekmachines in relatie tot jouw dienst of merk. Voorbeelden:
- How-to video’s
- Blogposts
- FAQ’s
- Tips & instructies
- Reviews
Met deze waardevolle content bouw je vertrouwen op bij de doelgroep en zorg je dat je merk autoriteit krijgt binnen jouw markt.
Hub content
Hoe houd je de interesse van je doelgroep vast en zorg je ervoor dat ze regelmatig even aan je denken? Daar is deze hub-content voor bedoeld. Door het regelmatig uitzenden van content bouw je een band op met je doelgroep. Doordat je een vaste frequentie (heartbeat) aanhoudt, rekent de doelgroep op een gegeven moment op jouw content. Voorbeelden:
- YouTube series
- Nieuwsbrieven
- Podcasts
- Social media posts
- Blogseries
Met deze content bouw je aan loyaliteit en terugkerende bezoekers. Zorg voor een goede dosis storytelling, zodat je je merk lekker menselijk maakt.
Hero content
In deze laag mag je echt losgaan. Afhankelijk van het budget natuurlijk 😉. Hier mag je echt uitpakken en probeer je een onuitwisbare indruk te maken op je doelgroep. Vaak kies je een paar hero’s in het jaar, die je uitrolt over verschillende kanalen. Voorbeelden:
- Evenementen
- Brand magazines
- TV commercial
- Activatie
Met deze campagnes probeer je zoveel mogelijk bereik te genereren en misschien zelfs viral te gaan. Hiermee maak je impact op je merkbekendheid en engagement.
Aan de slag?
Wil je zelf aan de slag met deze strategie? Begin dan bij de basis. Zodra je de meest belangrijke vragen hebt beantwoordt, start je aan het bouwen van je community met je hub-content. En als kers op de taart lanceer je een onvergetelijke hero-campagne.
Deze strategie werkt vooral als het hele team erbij betrokken wordt. Dus organiseer regelmatig een brainstorm en betrek je collega’s!
Hulp nodig met jouw 3H content?
Wil je hier graag meer over weten of ben je benieuwd hoe wij je hierin kunnen ondersteunen? Neem contact met ons op!
Hulp nodig met jouw 3H-content?
Wil je hier graag meer over weten of ben je benieuwd hoe wij je hierin kunnen ondersteunen? Neem dan contact met ons op!