Contentmarketing

"Leuke content" is geen doel op zich

Door content doelgericht in te zetten kun jij er doelstellingen mee bereiken. Bij contentmarketing draait alles om de juiste boodschap op het juiste moment. 

Content marketing

"Leuke content" is geen doel op zich

Door content doelgericht in te zetten kun jij er je doelen mee bereiken. Bij contentmarketing draait alles om de juiste boodschap op het juiste moment.

Contentmarketing biedt toegevoegde waarde

 We krijgen elke dag een explosie aan boodschappen op ons afgevuurd. We filteren automatisch en proberen (ongewenste) reclameboodschappen te negeren. Maar hoe kom je als bedrijf dan in contact met je doelgroep? Via contentmarketing dus! 

Contentmarketing richt zich op boodschappen die mensen wél willen zien, omdat ze:

  • Antwoord geven op een vraag
  • Helpen bij het oplossen van een probleem
  • Relevant of vermakelijk zijn

Oftwel: content die waarde toevoegt voor de ontvanger!


Contentmarketing
biedt toegevoegde waarde

 We krijgen elke dag een explosie aan boodschappen op ons afgevuurd. We filteren automatisch en proberen (ongewenste) reclameboodschappen te negeren. Maar hoe kom je als bedrijf dan in contact met je doelgroep? Via contentmarketing dus! 

Contentmarketing richt zich op boodschappen die mensen wél willen zien, omdat ze:

  • Antwoord geven op een vraag
  • Helpen bij het oplossen van een probleem
  • Relevant of vermakelijk zijn

Oftwel: content die waarde toevoegt voor de ontvanger!

Zó pakken wij contentmarketing aan

Content = géén King

Het bepalen van je doelen zijn het startpunt. Wat wil jij bereiken? We gaan niet uit van het principe “Content is King”, maar vanuit Klant is Koning. Het is verleidelijk om te denken vanuit je eigen aanbod, maar we bekijken de zaak vanuit de klant. Hoe krijgen we de klant zover om jou te helpen je doelen te bereiken? Dat wordt de tactiek! Wat zoekt jouw klant bijvoorbeeld op Google, wat vinden ze dan over jouw bedrijf? En sluit dat aan bij hetgeen jij graag wilt?

Doelen stellen en successen meten

We koppelen vervolgens de middelen aan de doelen. Dus wát gaan we doen om de contentdoelstellingen te bereiken? Wanneer zijn we succesvol en hoe gaan we dat meten? We bedenken een creatief concept om doelgroepen aan te spreken en aan je merk te binden.

Contentplanning en –creatie

Als de strategie staat, is het tijd voor contentplanning en –creatie! We zetten een contentkalender op en werken volgens de batch methode. Hierdoor kunnen we slim en snel werken en vooruit plannen.

Distributie, monitoring en evaluatie

We willen dat de content gezien wordt door de juiste doelgroep, daarom denken we vooraf na over de distributie. Welke kanalen zetten we in en wie hebben we daarvoor nodig? Vergeet daarbij ook je eigen collega’s niet. Staat alles als een huis? Tussentijds bekijken we hoe de content landt bij de doelgroep en welke resultaten we behalen. Zo nodig sturen we tussentijds bij!

We like contentmarketing

Hulp bij jouw contentmarketing!

Heb jij je strategie nog niet helemaal op orde of ben je gewoon op zoek naar wat extra handen? Wij helpen in elke fase: strategie, plannen, ontwikkelen creëren, beheren, distribueren, evalueren en behouden van content. Contentklus altijd de juiste specialisten in huis om je te helpen.

Hulp bij jouw content marketing!

Heb jij je strategie nog niet helemaal op orde of ben je gewoon op zoek naar wat extra handen? Wij helpen in elke fase: strategie, plannen, ontwikkelen creëren, beheren, distribueren, evalueren en behouden van content. Contentklus altijd de juiste specialisten in huis om je te helpen.